понеделник, 21 февруари 2011 г.

ОПТИМИЗИРАХМЕ ДЕЙНОСТТА НА ФИРМАТА И УСПЯХМЕ ДА ИЗЛЕЗЕМ ПО-СИЛНИ И БИХ КАЗАЛ И ПО-УМНИ ОТ КРИЗАТА


Списание “Машиностроене & електротехника”

Генчо Христов Чокоев, 43 годишен, управител на ф. ГенСофт ООД, директор софтуер. Завършил СУ "Св. Климент Охридски", специалност "Информатика", семеен с едно дете.
Пламен Николов Иринчев, 45 годишен, управител на фирма ГенСофт ООД, маркетинг директор, семеен с три деца.

 
Представете ни накратко Вашата фирма?
GenSoft Ltd. е високотехнологична софтуерна фирма, основана през 1997 от екип професионалисти. За сравнително кратко време фирмата се утвърди като лидер на пазара на ERP системи. С последователна и коректна политика GenSoft си извоюва име на надежден партньор, на който са се доверили към 8000 фирми. Софтуер, разработен от нас може да бъде открит в САЩ, Канада, Западна Европа, Русия, Близкия Изток, Китай и Япония. Понастоящем, фирмата разполага с четири офиса в София, Пловдив, Варна и Русе, в които работят 25 висококвалифицирани специалистa.
Кои са най-атрактивните продукти и услуги, които предлагате?
До тази година фирмата бе фокусирана изцяло в развитието и внедряването на своя основен продукт MoneyWorks. Той представлява софтуерна система за управление на бизнеса. Част от по-важните модули включени в него са „Складово стопанство“, „Търговски операции“, „Производство” и „Счетоводство”. На Пловдивски панаир 2010 бе представен новият ни продукт Bizzio – ERP система, притежаваща уникални в световен мащаб черти и предназначена за големи фирми със сложна бизнес структура. Bizzio бе отличена със златен медал и диплом за най-иновативна система.
Каква е кадровата политика на фирмата и как си подбирате специалисти?
Във фирмата има два основни екипа – Софтуер и Маркетинг. Стремим се да търсим качествени служители и правим всичко възможно да ги задържим. Внимателно подбираме новите си кадри, като им предоставяме достатъчно време да се разгърнат и да покажат потенциала си.
Кои са основните Ви клиенти ?
С продукта MoneyWorks работят над 8000 фирми в страната и чужбина. Невъзможно е да се изброят всички, а и има опасност да обидим някого. Пълният списък с клиентите ни е публикуван на нашия интернет сайт – www.gensoft.bg. Bizzio е разработен по поръчка на белгийската фирма Marylise - лидер в производството на булчински рокли в Европа. Част от клиентите на MoneyWorks планират да се прехвърлят към Bizzio.
Кои са Вашите основни конкуренти в България?
Конкуренти е доста силно казано. С повечето колеги сме в приятелски отношения и си сътрудничим в много проекти. В нашия бранш пазарни позиции имат Микроинвест, Селматик, Янак Софт, ЕЛИТ Софтуер и др. Тъй като бизнес софтуерът е доста специфичен, не може да се каже, че има ясно обособена конкуренция между нас. В зависимост от спецификата на клиента той избира различно софтуерно решение.
Надяваме се с продукта Bizzio да се конкурираме със системи като SAP и Microsoft Navision.
Представете ни награденото със златен медал и диплом изделие на Международния панаир в Пловдив.
Bizzio е уникален продукт, ERP система от много висок клас, насочена към корпоративни клиенти. Предимствата на продукта могат да бъдат обобщени в няколко основни точки:
  • Работа както през интернет в браузер, така в локален режим след съответна инсталация;
  • Многоплатформеност и работа във всички популярни браузери;
  • Автоматично обновяване при нова версия на сървъра;
  • Изграден около концепцията за Web services, позволяваща независимата разработка на софтуера за сървъра и софтуера за клиента;
  • Изключително богат потребителски интерфейс и мултимедийни възможности;
  • При наличие на графичен процесор се възползва от него, което води до по-гладка работа;
  • Голяма степен на сигурност;
  • Модул Busy Manager, който позволява организация на дейността на ниво служител и операция във фирмата.
Какво означава за Вас и Вашия екип тази награда?
Тази награда означава много. Ние знаем колко труд стои зад този медал и смятаме, че го заслужаваме напълно. Това е едно признание за всички – програмисти, бизнес консултанти, технически сътрудници и за нас самите като управители на ГенСофт. Виждаме, че пътя който сме избрали е правилен и ще направим всичко възможно да не се отклоним от него.
Какво е мнението Ви за вече отминалия Международен панаир в Пловдив?
За нас това беше Панаир на надеждата. Ние участваме на Панаира в Пловдив от 2001 година и помним какво беше миналата година. Изложителите отново не бяха много, но тези които участваха бяха преодолели кризата – факт, който ни кара да гледаме с надежда в бъдещето.
Имате ли фирмена философия и каква е тя?
Фирмена философия е твърде гръмко понятие. Ние сме един отбор от съмишленици, всички колеги дават най-доброто от себе си, за да успеем. В много близки отношения сме с клиентите си – девизът ни е: „Всеки клиент-приятел”. Това отношение хората го разбират - е понякога злоупотребяват, но в рамките на приятелските взаимоотношения.
Как се отразява на Вашата фирма световната икономическа криза и какви стабилизиращи мерки предприе компанията?
Световната икономическа криза естествено се отрази на оборотите на нашата фирма. Преди кризата около 50% от оборота ни беше от малки семейни фирми с по един-два компютъра. За съжаление тези фирми пострадаха най-тежко от кризата. Все пак ситуацията ни накара да се мобилизираме и да разработим нов продукт, който да разпространяваме и извън България. Оптимизирахме дейността на фирмата и успяхме да излезем по-силни и бих казал и по-умни от кризата.
Какво бихте казали в заключение на нашия разговор?
Бих искал да Ви благодаря, че ни поканихте на това интервю. За нас това е ясен знак, че читателите Ви проявяват интерес към софтуерните системи за управление на бизнеса и се надяваме, че сме допринесли донякъде за задоволяване на този интерес. Също така за нас е важно, че сме част от българския бизнес и допринасяме за развитието и просперитета му. Ще се постараем и за в бъдеще да Ви даваме поводи за подобни срещи. Благодаря за вниманието.